geng budak slumber

Tuesday, February 13, 2018

cerpen: aishiteru #9

Assalamualaikum guys..



god been what year already 2018. khakhahka. tibe2 teringat ada blog. i need to continue and finish my short story..dah jadi long story dah..khakhakha

my last episode was on 2011. kau mampu sambung cite 7taun lepas..khahaka



Aishiteru: EPSD 1EPSD 2EPSD 3EPSD 4EPSD 5EPSD 6EPSD 7EPSD 8





Doktor: Puan x perlu risau. anak puan cuma keletihan dan saya tengok dia macam mild depression. does she face any problem lately?

Pn Maznah: hmm...baru putus tunang beberapa bulan lepas. saya ingat dia ok since dia nampak macam ok je

Doktor: puan depression have no face. xpe. let her rest for sometimes. maybe bawa dia bercuti ke. jangan biarkan dia sorang2 ye puan

Pn Maznah: ok terima kasih doktor.


Puan Maznah hanya mampu menelan pahit fakta

Mild depression. 

Pn Maznah: along ok?

Ai: ok mak. mungkin letih

Pn Maznah: Along kalau ada apa apa jangan simpan sorang ok?mak selalu je ada untuk along

Ai: along jumpa aman..

sebaris

diam

Pn Maznah: lepastu?

Ai: blah je la. buat apa lagi. tapi susah nak lupa apa orang dah buat kat kita bila benda tu menyakitkan sangat


Pn Maznah: its ok to be sad but please dont make it kill u. u deserve to be happy. lagi pun bukan along dengan shah sekarang?jangan ingat mak xtau kau bergayut2 tu ye

Pn Maznah cuba berseloroh

ketawa

Ai: hmm. tapi dalam keadaan camni along rasa x fair untuk dia. i have to consider where this relationship heading

Pn.Maznah; buat apa yang perlu. jangan sampai masuk hospital lagi


Ai: ok mak


XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX


Shah resah. 


Macam lama sangat je diam ni. kenapa ek

Monolog Shah.

ah text je lah


Shah: ngek diam je ok x?

seminit...

5 minit

Ah lama betul. call je lahhh


Laju tangan Shah menekan nama Ai

deringan x lama


kedengaran suara Ai di hujung talian

Ai: hello

Shah: waaalaikumussalammmm

Ai: (ketawa) pedih

Shah: awak ok?kenapa 2 hari diam. FB pun xon.mesej pun x reply

Ai: saya masuk hospital

Shah: aah lepastu x kasi tau..apa ni

Ai: sorry i need sometime to be alone

Shah: at least reply la bagi tau kan? 

Shah merungut

Ai: sorry again

Shah: ok ok. tapi awak ok x?

Ai:no

Shah: nak bagitau saya x kenapa. saya dengar je ni

Ai: i just dont know why. kenapa susah sangat nak lupa dia. xadil . kenapa saya yang kena hadap semua ni

Shah: Ai releks. just tell me 

Ai: saya pengsan lepas serempak dengan dia. i feel so much hurt when see his face. and i feel guilty to you. saya dengan awak tapi saya ingat dia sampai camni.

Shah: saya faham. saya boleh tunggu 10 tahun pun untuk awak ok. jangan camni k. awak kuat. awak boleh cuma kadang awak ni sengal suka banyak sangat fikir. nak kene ketuk kepala tu la

Ai:hahahha..ok ok sorry

Shah: kan bagus ketawa camtu ingat muka tu lawa nangis2.lagi pun bila awak camni. saya rasa macam awak langsung x suka saya. macam xde tempat untuk saya dalam hati awak

Ai: eh tak tak no..im sorry...

muram

Shah: camni lah sayang. kalau awak nak saya lepaskan awak saya ok. kita masih kawan. awak boleh amik masa. saya xkisah

Shah menahan hati. kenapa ini yang keluar dari mulut aku. 

tapi kalau Ai masih perlu masa dia patut lebih tau

Ai diam di hujung talian. hati Shah berdebar

kalau benar hubungan ini sampai sini. Shah masih teguh. Mungkin sayang belum banyak

Mungkin

Ai: saya fikir dulu. maafkan saya

beberapa hari berlalu

malam itu Ai nekad. she need to end this. Biarlah dia lepaskan Shah...Dia perlu masa. Bukan tidak sayang. Lagipun tidak adil buat Shah

Ini demi Shah

Shah x patut terlibat dengan masalah hati Ai:


Ai: sibuk ke boleh call?

Shah nampak nama Ai di skrin telefon

sudah beberapa hari dia cuba berlagak biasa

hati nya resah

Shah: x pun kejap


3 deringan


Ai: Assalualaikum

Shah: Waalaikumussalam. kenapa?

Ai: saya rasa awak betul. keputusan ni sebab saya xnak awak terikat dengan saya yang banyak masalah emosi ni

Shah: faham. 


Ai: maafkan saya

Shah: Awak x salah . Dia yang salah sebab buat awak sampai jadi macamni. apa saya boleh cakap hanya bagi peluang pada diri sendiri untuk bahagia. saya ok je kita kawan

Ai: maaf (nangis)

Shah: sebenarnya awak ni mudah nangis kan? budget kental

Ai: dah start nak kenekan orang la tu


Shah: hahahahha

Shah ketawa. ketawa kuat kuat menahan hatinya. 

Ai: saya betul2 minta maaf

Shah: dah la tak yah cakap pasal ni. saya nak g keje ni. nanti sembang lagi ek..bye

Ai: Bye

Shah menung

cuba menghadam

adakah aku sudah kehilangan dia

kenapa susah hatinya betul2 di berikan pada aku

Shah mengumam




p/s: mencintai tak semestinya memiliki



No comments: